Sunday, October 4, 2015

Kopi ala Starbuck

Salam 1 Malaysia...Hehehe...
Entry ni khas saya tujukan kepada ex-ofismate di KL bernama Aini @ Ciksha. Walaupun dah ex-ofismate tapi tetap kawan sampai mati tau..muahciked! Haha..

Oleh kerana Ciksha ni suka beno dengan kopi dan suke beno dengan Terengganu, saya nak tunjuk gambar2 nih pada dia. biar dia pindah terus ke Terengganu. Hahaha...
Nama kedai ni Kowa (dalam jawi: Qaf Alif Wau Alif). Dalam bahasa disebut Kahwa yang bermaksud kawa (kopi). Nenek saya panggil kopi yang belum dibancuh ni kawa. Uniknya kedai ni dibina dengan menggunakan 2 buah kontena (1 atas & 1 bawah). Yang paling best, kopi kedai ni setanding dengan kopi Starbucks malah lagi sedap kot dari starbucks--> orang kata la sebab saya tak pernah rasa kopi starbucks tu. Hihi...

Kepada Ciksha, mehla datang Terengganu, nanti saya bawak datang sini ye.


Ni view dari depan kedai dia.

Nah selfie di sana. Separuh dah la...hahaha
Jajan 2 biji =)
Antara yang kami order. Nampak sama tapi jenis lain2.


Kami take away 2 bungkus.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...